ISO 20000 je první standard, který se vztahuje k managementu služeb IT a zaměřuje se na zlepšování kvality, zvyšování efektivity a snížení nákladů u IT procesů, zejména u outsourcingu služeb IT. ISO 20000 bylo vytvořeno ze standardu BS 15000, popisuje integrovanou sadu procesů řízení pro poskytování služeb IT a obsahově se řídí úspěšnými ustanoveními IT Infrastructure Library (ITIL).
Certifikátem ISO 20000 společnosti deklarují, že mají defi novaný a popsaný systém managementu služeb IT. Certifi kace je vhodná zejména pro společnosti, které zajišťují outsourcing klíčových IT procesů pro své zákazníky.
Potenciál úspory času a snížení nákladů je díky procesům ve shodě s normou ISO 20000 značný. Podle studie IDC ušetří firmy zavedením softwaru řízení podle ISO 20000 asi 48 % pracovní doby při odstraňování chyb, 37 % při údržbě síťové infrastruktury a 26 % díky řízení změn (change management). Studie k managementu služeb IT podle ITIL provedená v roce 2005 společností Materna pro Německo a Rakousko uvádí, že přibližně 53 % dotazovaných vidí největší výhodu v transparentnosti a kvalitě poskytovaných služeb. Obdivuhodné je, že 96 % uživatelů ITIL by používání doporučilo i jiným organizacím.